Actualitat MdP

galp novembre 2018El passat dijous 29 de novembre la Fundació Promediterrània va rebre un dels distintius concedits per la Direcció General de Pesca i Afers Marítims a les iniciatives que més a contribuït a la implantació de l’Estratègia Marítima de Catalunya, una eina consensuada entre tots els departaments de la Generalitat per impulsar un desenvolupament sostenible i respectuós envers l’ús de la mar, la creació i el manteniment d’ecosistemes marins resilients, la millora de la qualitat de vida de la ciutadania i un marc de governança innovador que garanteixi l’operativitat.

En concret, es va reconèixer el projecte MasterPeix, una activitat dirigida a formar els pescadors en els coneixements, habilitats i eines interpretatives perquè exerceixin de prescriptors dels productes pesques locals i la cuina marinera tradicional, la que habitualment elaboren a les barques de pesca. Per saber més sobre aquest projecte, podeu escoltar l'entrevista a la tècnica del Museu de la Pesca, Glòria Ñaco, en el programa de ràdio "El Far", des de Ràdio l'Escala.

Els diplomes es van lliurar en el marc de les "Jornades sobre el Desenvolupament Local Participatiu als GALP Mar de l’Ebre i GALP Costa Brava 2018: resultats i oportunitats d’implementació de l’Estratègia marítima de Catalunya al Territori", que van tenir lloc a la Confraria de Blanes.