Actualitat MdP

Propostes culturals del Museu de la Pesca per gaudir de la setmana santa 2017El Museu de la Pesca ha programat per aquests pròxims dies de Setmana Santa un seguit d’activitats culturals, formatives i lúdiques per gaudir al màxim del mar, el patrimoni marítim i la gastronomia marinera de Palamós.

Dissabte 8 i diumenge 9 es podran visitar al port de Palamós els vaixells participants en la regata Catalunya al Través: Santa Eulàlia, Far Barcelona, Far Badalona i Raptus; quatre grans velers que tindran les seves portes obertes al públic general, de forma gratuïta, ambdós dies, de 10 a 14 i de 16 a 20 h.

El mateix dissabte 8, a les 12, hi ha programada una visita guiada a l’exposició permanent del Museu de la Pesca i a les Barques del Peix, la seva exposició flotant; una visita guiada que aprofitarà per recórrer el passat, present i futur de la pesca marítima a la Costa Brava i per veure, de forma excepcional, l’embarcació ‘Gacela’ fora de l’aigua, sobre el moll de Palamós.

El vespre del dia 8 l’Espai del Peix ha programat una nova sessió de demostració i degustació de cuina marinera en directe: un show-cooking centrat en la cuina marinera tradicional. Els participants degustaran un pastís de molla, gatet amb samfaina, canana amb fesoles i arrossejat, amb l’objectiu de difondre una cuina senzilla, hereva de la tradició pesquera de la vila, elaborada amb producte local i les tècniques més genuïnes.

El dimarts 11 obrirà les seves portes l'exposició Va de Mar, una exposició en la què els famosos clicks de Playmobil són els protagonistes; un conjunt de dioarem inspirats en escenes marítimes i on destacaran... el pirates!

De dimarts 11 a divendres 14, de les 10.15 a les 13.15 h els nois i noies de 8 a 14 anys tindran l’oportunitat d’aprendre els secrets de la cuina del peix en l’activitat Petits Xefs a l’Espai del Peix. Al llarg de les quatre sessions, i de la mà d’experts cuiners i monitors, es cuinarà papillote, mandonguilles, canelons i pastís, tot amb peix de la llotja de Palamós.

I dissabte 15 d’abril, el Museu de la Pesca torna a ser l’escenari d’una nova sessió de conta-contes. En aquesta ocasió explicarem plegats “L’Anna i el misteri dels peixos abissals”, ens endinsarem en les profunditats marines i descobrirem peixos raríssims que viuen en entorns encara força desconeguts.

Consulteu el calendari d’activitats i les condicions de participació en cada una de les activitats. I aprofiteu per gaudir del municipi en totes les seves dimensions: del territori, de la cultural, del patrimoni arquitectònic, del seu comerç i la seva gastronomia. Palamós us espera!