Actualitat MdP

visita maceio 2017Dimecres 15 de novembre una delegació del municipi brasiler de Maceió ha visitat Palamós per conèixer de primera mà el projecte cultural que lidera el Museu de la Pesca i que se centra en la salvaguarda, valorització i difusió del patrimoni i marítim i pesquer.

El Museu de la Pesca es consolida com un referent en l'àmbit internacional en la salvaguarda, difusió i explotació del patrimoni marítim i pesquer, una referència que ja serveix d'exemple i model per a molts altres museus i iniciatives culturals d'arreu del món. Si l’any 2015 va estar a Palamós una delegació del Museu das Pescas de Moçambic, ara ha estat el torn del municipi de Maceió, capital de l’estat de Alagoas (Brasil). Diferents representants d’institucions brasileres estan treballant amb la prefectura de la ciutat per valoritzat la comunitat pesquera local, dedicada principalment a l’extracció del sururu, un mol·lusc que viu a la llacuna salobre de Mundaú. El projecte de construir un museu que ajudi al desenvolupament d’aquesta comunitat pobre del nordest brasileny ha portat els seus gestors a visitar Palamós per conèixer a fons l’experiència del Museu de la Pesca en la gestió del patrimoni marítim local, els equipaments i activitats associades al turisme cultural. Ambdós equips han pogut compartir idees i reflexions que inspiraran el desenvolupament del projecte brasiler.

Al llarg del dia els tècnics del Museu de la Pesca ha guiat la comitiva pels diferents projectes connexos i explicat el seu funcionament i les formes de gestió. Al migdia, Lluís Puig, alcalde de Palamós, ha fet una recepció a l’Espai del Peix, espai on ha compartit experiències i coneixements amb l’alcalde de Maceió, Rui Palmeira.

El projecte brasiler pretén posar en valor una comunitat de pescadors de la ciutat a partir de l’atracció del turisme i la recuperació de la història, el patrimoni i els productes locals d’alt valor afegit en un projecte d’economia circular anomenat Maceió Inclusiva a traves de economia circular. En aquesta iniciativa hi participen, a més a més, ONG’s com l’Instituto Brasileiro de Desenvolvimento e Sustentabilidade, o el Banco Interamericano de Desenvolvimento.

Més informació del projecte brasiler aquí