Actualitat MdP

Enguany Palamós torna a participar en la 7a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic, organitzat pel departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l'Institut Ramon Muntaner, i en la que hi participen una desena de museus i institucions culturals d'arreu del país. Aquesta mostra projecta al territori produccions audiovisuals relacionades amb la recerca i el patrimoni etnològic en general, que combina filmacions amateurs antigues amb documentals i pel·lícules de ficció, totes sota el denominador comú de ser, d’una manera o altra, testimonis de formes de vida que es donen en la nostra societat.

El Museu de la Pesca ha seleccionat 3 audiovisuals del seu fons documental que mostren escenes, espais i persones vinculades estretament amb la identitat marítima i pesquera de la Costa Brava. A partir d'aquestes projeccions, les sessions s'acompanyaran de breus debats per posar en context les imatges i els seus protagonistes.

Totes les sessions es faran al Museu de la Pesca. Edifici del Tinglado (Moll Pesquer, s/n. Palamós)

Dimecres 5 de juliol 20 h
La pesca a bord de l’Estrella Polar
Dir. Francesc Villaubí. (21’)
Documental de factura amateur enregistrat a mitjans de 1980 per Francesc Villaubí que recull un dia de pesca a bord de l’Estrella Polar, l’embarcació d’encerclament dedicada a la captura de peix blau que, actualment, forma part de l’extensió surant del Museu de la Pesca.

Dijous 6 de juliol. 20 h
Els pioners de la pescaturisme a Palamós
Diversos directors. (25’)
Recull d’escenes portuàries i marítimes de mitjans de segle XX, centrades en el treball a bord i la vida al moll dels pescadors de Palamós, enregistrades per diferents apassionats del cinema amateur de l’època i editades pel mateix Museu de la Pesca.

Divendres 7 de juliol. 20 h
Converses de taverna: testimonis de la gent de mar
Idea i guió: Museu de la Pesca. Muntatge i edició: Antoni Martí. Videoplay Serveis. (34’)
Recull d’intervencions de vells pescadors editades l’any 2014 en el l’audiovisual “Converses de Taverna: testimonis de la gent de mar”; un fragment que documenta un món on la relació amb el mar ho era tot. Aquest vol ser també un homenatge a la gent de mar, a través dels seus testimonis.

Totes les sessions són gratuïtes i obertes a tothom.