Actualitat MdP

Record de la subhasta cantada del peix 2017 a Palamós

Com ve sent habitual els darrers anys, els Museu de la Pesca dóna el tret de sortida al programa d'actes de celebració de la festivitat de la Verge del Carme amb un acte dedicat a evocar l’antiga forma de subhastar i vendre el peix a la llotja de Palamós. A partir de les 7 de la tarda, es projectaran a la sala d’audiovisuals del museu una selecció d’imatges, moltes d'elles inèdites, per recordar l’antiga subhasta cantada del peix i les peixateries velles, gràcies a la qual es vol documentar i rememorar els espais, les persones i les escenes que formaven part d’aquell món actiu, atractiu i singular.

Amb l’ajuda de peixateres, majoristes, subhastadors i pescadors farem un viatge al passat per explicar i recordar la forma en què es venia el peix a la subhasta de Palamós abans de la seva informatització, així com les antigues peixateries ubicades al Carrer Major. La cantarella del subhastador, l’expectació dels peixaters, les esperances dels pescadors, els gustos dels compradors o l’argot, gestos i postures pròpies de l’activitat seran presents en un acte dirigit a recuperar i difondre la manera tradicional de comercialitzar i vendre els productes del mar.

L’acte s’emmarca en els actes de celebració de la festivitat de la Verge del Carme a Palamós, i dins del cicle Cultura Viva, organitzat per l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de Catalunya.