Actualitat MdP

espaidelpeix 2017El programa estival d’activitats del Museu de la Pesca de la Pesca, adreçat principalment a un públic familiar, inclou diverses experiències de descoberta del producte pesquer, la cuina del peix i el patrimoni gastronòmic del territori. L’Espai del Peix és l’equipament encarregat de fer la feina de donar a conèixer i interpretar la producció pesquera de les barques de Palamós, així com fer possible cuinar i degustar les propostes de cuina marinera, hereva dels fogons dels pescadors.

Tots els dies, de dilluns a divendres, els més petits tenen l’oportunitat d’aprendre dels mestres els secrets de la cuina del peix. L’activitat  “Petits Xefs a l’Espai del Peix” està adreçada a nois i noies de 8 a 14 anys i buscar que, en acabar, els joves estimin la cuina i valorin el producte pesquer.

La gamba de Palamós té dedicada una visita guiada específica per desvetllar les raons que la fan la millor gamba del món. Compagina l’itinerari al Museu de la Pesca amb una demostració i degustació de gamba de Palamós a l’Espai del Peix, amb l’objectiu de saber-la identificar, valorar i cuinar per gaudir-la al màxim.

Un altre producte estrella de la llotja de Palamós és el peix blau. Dedicarem una visita a parlar de la pesca i comercialització i a degustar aquest producte que reuneix molts atributs: assequible, nutritiu, saludable i saborós.

Els dijous l’Espai del Peix proposa un viatge en el temps per tastar la cuina dels nostres avantpassats. A partir de receptes de grecs, romans i medievals redescobrirem, amb un show cookings de cuina històrica, els sabors de cuines d’altres èpoques basades, en el peix de Palamós.

Els dissabtes al matí estan dedicats a la família amb una oferta de tallers de cuina centrat en propostes gastronòmiques senzilles, del territori i elaborades amb peix de Palamós.

I divendres i dissabtes al vespre el visitant pot gaudir d’un show cookings de cuina marinera. A partir de les 20 h, els cuiners de l’equipament proposaran una sèrie de degustacions elaborades en directe, pas a pas, amb receptes tradicionals.

Totes les activitats estan gestionades des del Servei d’Atenció al Visitant del Museu de la Pesca. Per més informació i reserva d’activitats truqueu al 972 600 424 o bé envieu un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.