Actualitat MdP

nusos mariners taller estiuInaugurada el passat 21 de juny, l’exposició temporal “Nusos mariners” està atraient durant aquests mesos d’estiu gran número de públic. Dissenyada pel mateix Museu de la Pesca, subratlla la rellevància dels nusos en la cultura de la gent de mar, elements essencials per a la seguretat dels aparells de pesca, de la navegació, les mercaderies i fins i tot les tripulacions.

L’exposició fa un breu viatge per la història dels nusos, n’exposa les principals característiques i presenta una vintena de nusos mariners, els més usuals entre els professionals de la mar. A més, repta als visitants demostrar les seves habilitats amb un cap a la mà i  proposa reproduir els nusos a partir de les explicacions i les rèpliques exposades.

L’atracció pels nusos ha emplenat els tallers que setmanalment organitza el Museu de la Pesca, dirigits tant a petits – amb nusos senzills (dimecres) - i com a adults (dilluns) – amb la proposta de nusos més complexos. Aquests tallers han tingut molt bona acollida, posant de manifest que darrere d’elements aparentment vulgars com els nusos, s’hi amaga una professió, una ciència i una passió.

Podeu consultar l’agenda d’activitats amb les properes propostes de tallers de nusos mariners.