• Adreces, preus, horaris
Programa pedagògic
  • Infantil, primària i secundària
Recursos digitals
  • Materials i eines per aprendre

logo social facebooklogo social twitterlogo social instagramlogo social youtube

logo icom         logo icmm       logo AMMM         logo xarxa costa brava      logo-museus-etnologia-5-1 red          logo museus maritims

Programa d'activitats

Activitats i accions per a tots els públics per gaudir del patrimoni marítim de Palamós
Exposició permanent

Recorregut pel passat, present i futur de la pesca marítima a la Costa Brava
Programa educatiu

Activitats escolars per descobrir el mar, la pesca marítima i el peix
Fem recerca

Serveis i equipaments per promoure i divulgar la recerca científica en pesca marítima

La gamba de Palamós és un producte de prestigi reconegut arreu del món. Per això l'Ajuntament de Palamós i la Confraria de Pescadors impulsen des del 2007 la Marca de Garantia Gamba de Palamós amb l'objectiu d'assegurar la traçabilitat del producte, augmentar la confiança del consumidor, incrementar el valor de la gamba i protegir el recurs.

Per donar major difusió als objectius i a la recerca vinculada al projecte de marca, la Càtedra d'Estudis Marítims (UdG), el Museu de la Pesca i el Consell Regulador de la Marca de Garantia han organitzat un taller pel dissabte 3 de desembre, a les 19 h, a l'Espai del Peix, adreçat al públic general amb el següent programa:

Cristina Mañas, gerent de la Confraria de Pescadors de Palamós, presentarà la Marca de Garantia 'Gamba de Palamós' i explicarà les principals característiques d'aquest segell de qualitat que assegura la màxima qualitat del producte en termes de sabor, aroma, aspecte i frescor al llarg de tota la cadena productiva i comercial.

L'acte servirà també per presentar dos nous títols de la col·lecció Quaderns Blaus. Un d'ells està dedicat a l'Espai del Peix com a equipament cultural de referència per a la valorització del peix; l'altre, als avenços en el coneixement de la genètica de la gamba vermella, estudis pioners que es venen realitzant des de la Universitat de Girona.

Tancarà l'acte un taller de cuina de gamba de Palamós, a càrrec dels cuiners de l'Espai del Peix, durant el qual s'explicaran tècniques i consells per aconseguir una cocció òptima del producte. L'acte acabarà amb un petit tastet de producte.

L'activitat és gratuïta amb places limitades. Per això cal inscripció prèvia al Servei d'Atenció al Visitant del Museu de la Pesca, trucant al 972 60 04 24 o bé escrivint a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Capella del Carme. Espai d'Art i Patrimoni

Barques del Peix. Extensió flotant