Aranya

Nom científic: Trachinus radiatus (Cuvier, 1829)

Traduccions: ES Víbora FR Vive à tête rayonnée EN Starry weever

Sinònims en català: Aranya blanca Aranya monja Dragó

Descripció: Cos allargat i una mica aplanat lateralment. Cap petit, musell curt i boca obliqua. Una gran espina darrere el cap, connectada a una glàndula verinosa. Les fortes espines de la primera aleta dorsal -de color negre- també connecten amb una glàndula de verí. Color marró groguenc amb nombroses taques sobre el cap i el cos. Ventre blanquinós.

Distribució: Viu sobre fons de sorra i de fang, on s'enterra, dels 0 als 150 m de profunditat. S'alimenta sobretot de crustacis. Es reprodueix entre primavera i estiu. Es troba a la Mediterrània, excepte a la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, del sud de Portugal a Angola, incloses les illes Madeira i Canàries.

Sistemes de pesca: Carn relativament apreciada. Es pesca amb arts de platja, arrossegament, tresmalls, palangres de fons i línies de mà. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 50 cm; comuna de 10 a 30 cm