Inauguració del curs acadèmic 2019-2020 de la Càtedra d'Estudis Marítims

Dissabte 23 Novembre 2019     18:00

jmpuigvertcemLa Càtedra d’Estudis Marítims (Universitat de Girona - Ajuntament de Palamós) inaugura formalment el curs acadèmic 2019-2020 amb un conferència al Museu de la Pesca a càrrec del Dr. Joaquim Maria Puigvert, professor de Història Contemporània de la UdG i director de la Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l'Àmbit Rural

Sota el títol “L’estiueig de mar i de muntanya a Catalunya, 1860-1936: oci o salut?” , la conferència posarà de relleu els precents històrics del turisme, les formes de fer turisme estival de la societat catalana, tant a la platja com a la muntanya, les motivacions que tenien per desplaçar-se o les infrastructures de què disposaven.

Enguany la CEM enceta el seu dinovè curs acadèmic des que l’any 2000 s'inaugurà a Palamós com una extensió de la Universitat de Girona al territori per fomentar i divulgar la recerca. En les conferències inaugurals han participat científics, gestors i personalitats de disciplines molt variades, tot constatant l’interès de la Càtedra per abordar la realitat del litoral des de diferents perspectives: biologia, ecologia, economia, geografia, història, filologia, gastronomia o política.

Museu de la Pesca
 Activitat gratuïta
 Servei d'Atenció al Visitant. Museu de la Pesca. 972 600 424 | infomuseu@palamos.cat