verge-carme-2015-2Els dies  15, 16 i 17 de juiol els pescadors palamosins celebren la tradicional festivitat de la Mare de Déu del Carme, patrona de la gent de mar. Aquesta celebració, que enguany arriba a la 66a edició, és un moment de festa, exaltació i devoció de la comunitat pesquera local i una reivindicació de l’estreta relació del sector amb la població i amb els seus agents econòmics, socials i culturals.

Entre altres activitats, el programa d’aquesta edició inclou la IV Mostra de Subhasta Cantada, que se celebrarà divendres 15 de juliol davant del Museu de la Pesca, així com la tradicional missa solemne i la posterior processó marítima en honor de la Mare de Déu del Carme, diumenge al matí.

Programa en honor de l’Excelsa Patrona La Verge del Carme

Divendres 15 de juliol

19 h Davant del Museu de la Pesca, Mostra de subhasta cantada del peix

21 h Sopar de germanor, amb invitació de la Confraria de Pescadors de Palamós

Dissabte 16 de juliol

19 h A la Casa del Mar inauguració de l’Exposició de manualitats a càrrec de dones de pescadors. Aquesta exposició romandrà oberta al primer pis de la Casa del Mar fins al dia 23 de juliol, de 18.30 a 20.30 h.

23 h A l’esplanada de la llotja, Gran Ball de Revetlla amb el conjunt Què tal

Diumenge 17 de juliol

12 h A l’Església de Santa Maria del Mar de Palamós, Missa Solemne oficiada pel Bisbe de Girona.  Amb la participació de la coral de la parròquia de Santa Maria i el Coro Añoranzas del Sur.

Tot seguit Solemne Processó pel centre de Palamós, en direcció al Port Pesquer, amb la col·laboració de la Colla Gegantera i els Grallers de Palamós.

13 h Al Port de Palamós Processó Marítima amb la participació de les barques del Port de Palamós, en honor de la Mare de Déu del Carme, Patrona de la gent de la mar.

Els actes estan organitzats per la Confraria de Pescadors de Palamós amb la col·laboració de l'Ajuntament de Palamós i el Museu de la Pesca.