• Direcciones, precios, horarios
  • Permanente y temporales
Recursos digitales
  • Herramientas de aprendizaje

logo social facebook   logo social twitter   logo social instagram   logo social youtube

Espai del Peix

Aula gastronòmica i taller de cocina del pescado en Palamós

Experiencias

Programa de actividades para gozar del patrimonio marítimo

Tu Visita

Programa tu visita

Consulta horarios, precios y direcciones del Museo de la Pesca

Exposición permanente

Recorrido por el pasado, presente y futuro de la pesca marítima en la Costa Brava

Investigación

Servicios y actividades para divulgar la investigación científica en pesca marítima

Documare

Centro de documentación e investigación sobre la pesca y el mar

cobertallibrerosesDilluns 25 de novembre, es presenta a la Biblioteca Municipal de Roses un nou treball de recerca inclòs en la col·lecció Promediterrània. El “Llibre de la Cort de la Mar de Roses” és un acurat estudi sobre el contingut d’un manuscrit de 78 folis conservat a l’Arxiu Històric de Girona, que recull ordinacions, sentències i concòrdies inèdites i relacionades amb l’exercici de la pesca a la badia i el cap de Creus al llarg del segle XV. Els Drs. Marcel Pujol i Alfons Garrido n’han fet una transcripció i un comentari crític, amb l’objectiu de posar a disposició dels investigadors una nova font de coneixement sobre la pesca marítima catalana a la Baixa Edat Mitjana.

El document revela l’existència d’una cort específica de justícia dedicada a debatre i jutjar els afers de pesca dins dels límits de la “Mar de Roses”, fins ara desconeguda. L’acció d’aquest tribunal reflecteix els interessos contraposats i les complexes relacions econòmiques, socials i jurídiques al voltant de l’explotació del mar. És, en resum, un viatge al paisatge humà del litoral en època medieval, on pescadors locals, institucions, el monestir de Santa Maria de Roses, els comtes d’Empúries i els veïns de Castelló i Cadaqués s’entrellacen en una apassionant història de dominació, conflictes, litigis i canvis en la indústria pesquera d’ara fa sis segles.

Col·lecció Promediterrània

El Museu de la Pesca va impulsar la col·lecció Promediterrània amb l'objectiu de salvaguardar i divulgar de textos i testimonis històrics d’interès per a la història de la pesca al litoral català de tots els temps. Va iniciar-se el 2006 amb l’edició de les Ordinacions de la Pesquera de Cadaqués i des de llavors s’havien publicat dos títols més. Ara, s’edita el quart volum amb la col·laboració de l’Ajuntament de Roses i l’ajut del Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

logo icom    logo icmm     logo AMMM    logo-museus-etnologia-5-1 red     logoxarxamuseus     visit museu gencat      CCC Girona

Capilla del Carmen. Espacio de Arte y Patrimonio

Barcas del pescado. Extensión flotante