iberssetembre2019Els ibers de la tribu dels indigets van baixar de les muntanyes gironines per assentar-se a prop del mar, ara fa uns 2.600 anys. Ràpidament van establir una estreta relació amb la Mediterrània. La seva activitat marítima ens ha llegat un ric patrimoni arqueològic que, ara, ens permet reconstruir aquell període de la història antiga. I el Museu de la Pesca organitza al llarg del mes de setembre diferents activitats per gaudir-lo i divulgar-lo.

Així, l'Espai del Peix proposta el 6 de setembre una experiència singular: un show-cooking de cuina històrica dedicat a la cuina i la gastronomia dels ibers. A partir de la interpretació històrica i d’ingredients actuals, oferirà alguns dels plats del receptari ibèric per conèixer els sabors, amores i textures dels menjars dels nostres avantpassats. (20 h. 20 €. Reserva prèvia al Museu de la Pesca)

Durant tot  el mes de setembre es podrà visitar l’exposició temporal “Navegants d’aiguamolls. 2000 anys de secrets enfonsats”, amb una instal·lació compartida entre el Museu de la Pesca i la Capella del Mar. A més a més, el 14 de setembre, a les 17.00 h, s’oferirà una visita guiada gratuïta per introduir-nos en el món del comerç i la navegació a l’antiguitat, els vaixells, els ports, els productes, les rutes marítimes i fins i tot l’arqueologia submarina.  (Activitat gratuïta amb reserva prèvia obligatòria)

I el diumenge 15 hi haurà una visita guiada al poblat iber de Castell de la mà dels tècnics del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret. Ens ajudaran a interpretar el jaciment, dels segles VII aC a II dC, i l'estat de la seva excavació. Parlarem de la cultura ibera, dels indiketes i de la importància de Castell, de l’espectacular urbanisme i de tot allò que encara ens falta per saber sobre l’origen, evolució i abandó en avançar la romanització. (Activitat gratuïta amb reserva prèvia obligatòria)