Pesca i Ciencia 2019 a PalamósDissabte 15 de juny la Càtedra d’Estudis Marítims organitza a Palamós la primera sessió del cicle Pesca i Ciència 2019,  que estarà dedicada a la divulgació entre científics, pescadors i gestors de la pesca dels últims avenços científics sobre la gamba vermella (Aristeus antennatus) en els àmbits de la biologia, ecologia, genètica o economia.

Aquesta jornada s’engloba en el programa de la VI Fira de la Gamba de Palamós, i té entre els seus objectius subratllar, a partir de les evidències científiques més recents, la necessitat de concebre tots els caladors de gamba vermella a Catalunya de forma integrada i coordinada, per fer més efectiva i eficient la gestió sostenible d’un dels recursos més valuosos del mar català. Per això compta amb la participació de l’Institut de Ciències del Mar (CSIC) i el ), Laboratori d’Ictiologia Genètica (UdG) i Confraria de Pescadors de Palamós.

Pesca i Ciència 2019 és un cicle de xerrades, conferències i activitats amb científics de primer nivell per divulgar el coneixement d'avantguarda sobre temes apassionants i d’actualitat relacionats amb la pesca marítima. Per això es parlarà de la contaminació marina i l’impacte dels humans en els oceans, de la situació dels recursos al Baix Empordà – en col·laboració amb la Taula de Cogestió Marina del Litoral del Baix Empordà – de la situació alarmant de l’escamarlà o del paper del GALP en la dinamització del territoris litorals de la Costa Brava. L’objectiu del programa, que s’allargarà de juny a novembre, és debatre i reflexionar sobre la situació actual i els reptes de futur, tant de la pesca marítima com de la ciència marina.

Totes les activitats són gratuïtes i se celebraran a Palamós. Podeu trobar més informació de les sessions i ponents al següent enllaç https://to.ly/1zft1