veda d'arrossegament a Palamós 2020Del 3 de febrer al 4 de març, tota la flota d’arrossegament del port de Palamós duu a terme una aturada biològica que permeti la regeneració dels caladors. La flota dedicada a la gamba n'ha fet des del gener, i ara s'hi sumen la resta d'embarcacions. En aquest sentit, la subhasta de la llotja de peix i la disponibilitat de producte pesquer es veuen afectats per la manca de descàrregues al port. Per això, el Museu de la Pesca i l’Espai del Peix adapten les seves activitats a aquest context de reducció de captures.

Durant tot el mes de febrer, no es realitzaran visites guiades a la subhasta del peix de Palamós. Alhora, els tallers de cuina i show cooking adaptaran la seva oferta a la tipologia de peix que sí es pot trobar a la confraria palamosina, com ara el procedent de la pesca artesanal i d’encerclament. Seran espècies de temporada, saboroses i econòmiques, amb l’objectiu de promocionar la riquesa piscícola de Palamós i especialment aquells productes de baix interès comercials.

També el mercat del peix de la llotja variarà la seva dinàmica habitual, amb el trasllat de les peixateries del Mercat de Palamós a l’espai de la llotja. Durant el matí s’hi podrà comprar, de forma excepcional, peix provinent d’altres llotges catalanes.

Consulta l'agenda del Museu de la Pesca per conèixer en detall les activitats que podras gaudir durant tot el mes de febrer de 2020

logodepartamentcultura