pandemia2

El Museu de la Pesca participa en la iniciativa de la Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya i la Xarxa de Museus d'Història i Monuments de Catalunya per documentar i recollir els testimonis de l’impacte de la pandèmia de la covid-19 a casa nostra.

En concret, la feina se centrarà a documentar l’afectació de la crisi del coronavirus en el sector pesquer de la costa catalana (aturada de flotes, restriccions, materials i protocols de seguretat a bord i a les instal·lacions portuàries, limitacions a la mobilitat, impacte econòmic, ERTO’s...) amb la recopilació de testimonis de persones vinculades a la pesca i el peix des de diferents perspectives: armadors, mariners, peixaters, patrons majors, gestors de confraries, distribuïdors, restauradors, etc. Amb la seva aportació al projecte es vol crear un repositori audiovisual  que ajudi a la ciutadania i a la recerca a interpretar en el futur l’impacte de la pandèmia en tota la cadena de valor del peix.

Aquesta acció del Museu de la Pesca s’emmarca en la iniciativa impulsada pels museus d’etnologia catalans per preservar els testimonis materials i immaterials de la crisi de la covid-19 en un ampli ventall de sectors d’activitat, amb l’ànim de “documentar la crisi sanitària, però també social, econòmica i cultural, per a les generacions futures, amb el material donat i que esdevindrà patrimoni cultural”.