RE-ORG és una metodologia que sistematitza la manera d'endreçar les peces que es conserven a les sales de reserva de museus en ambients. Implementar un projecte de reorganització interna amb la finalitat d'ordenar-les i apropar-les al gran públic. Amb la voluntat de millorar la difusió dels seus fons de peces, el Museu de la Pesca s’ha format en aquesta metodologia en unes jornades de formació organitzades a Vilanova i la Geltrú en la qual hi han participat 25 professionals d'11 museus catalans.

"Els museus són com un iceberg, tenen un 10% de part visible i un 90% que no ho és, i un objectiu és que aquesta reserva sigui accessible per al públic". Amb aquesta premissa el Museu de la Pesca, entre altres museus catalans, vol donar més protagonisme a tota aquella part de la col·lecció més invisibilitzada, d’accés més restringit, ubicada sovint a sales poc adequades a la visita pública.

Aquest procés es duu a terme tenint en compte les col·leccions de què es disposa, el mobiliari i l'equipament en si, l'edifici i l'espai, i la gestió que se'n pot fer, amb la finalitat d'ordenar-les i apropar-les al gran públic.

Està previst que al llarg del 2022 l’àrea de conservació del Museu de la Pesca vagi treballant a millorar l’accessibilitat pública a les col·leccions amb l’ajuda d’aquesta metodologia.