Mabre
Nom científic
Lithognathus mormyrus (Linnaeus, 1758)
Traduccions
ES Herrera FR Marbré EN Striped seabream
Sinònims en català
Mabret Marbre Mabritjol (forma juvenil)
Descripció
Cos ovalat, allargat i aplanat lateralment. Rostre allargat i punxegut. Aleta caudal bifurcada. Color gris argentat. Costats amb 14 o 15 bandes verticals, estretes i fosques.
Distribució
Viu en grups sobre fons de sorra, fang o prats de Posidonia fins als 80 m. S'alimenta de cucs, petits crustacis, eriçons de mar i mol'luscs. Es reprodueix a la primavera i a l'estiu. Es troba a la Mediterrània, però no a la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, del golf de Biscaia a Ciutat del Cap (Sud-àfrica), incloses les illes Canàries i Cap Verd.
Sistemes de pesca
Carn apreciada. Es pesca amb arts de platja, tresmalls, palangres de fons, línies de mà, arrossegament i amb arpó (caça submarina). No està regulada ni té talla mínima legal.
Talles
màxima 55 cm; comuna de 15 a 30 cm